Bigyóblog

2009.10.19. 14:15

Home made legóóra

Bigyó Felügyelő

Egy olvasónk küldte saját maga készítette legóórájáról az alábbi videót. Szócséplés helyett átadjuk a szót neki, hogy Csaba, a 36 éves, kétgyermekes bölcsészapuka elmondja, mi ez és hogyan készült. Mi le vagyunk nyűgözve!

 

"Az óra mechanikus foliot gátlásos óra. Ezt az órát a X. században találták fel, és a XVII. századig ez volt az általánosan elterjedt óratípus. (A nagy izé, ami a tetején mozog, az a foliot.) Az energiát súly adja, ez a felvételen nem látszik, a mindent rákötöttem, ami nehéz, és legóból van, hogy elinduljon. A következőben lánc lesz a kötél helyén, és talán kevesebb súly. Az órát három nyáron keresztül készítettem, köszönhetően annak, hogy 1. Semmit sem tudtam az órákról addig (bölcsész vagyok) 2. Csak akkor tudtam ezzel foglalkozni, amikor a családom (két kicsi gyerekem van) nem volt otthon pár napot.

Sajnos egy felhúzással másfél órát ment csak, és nem volt túl pontos. Azért a múlt idő, mert a család hazajött, és a fiam is játszott vele. De már készül a következő."


11 komment

Címkék: lego barkács


süti beállítások módosítása