Bigyóblog

2010.08.30. 11:16

Élőben tesztelem a Kindle-t

Bigyó Felügyelő

Egy hónapja vártam erre, ma végre megérkezett az Amazon ebook-readere, a Kindle. Minden lépésemről beszámolok a kicsomagolástól, az első könyvek feltöltéséig, folyamatosan frissítem ezt a posztot.

 

Kezdjük a kicsomagolás bonyolult műveletével és néhány képpel.

[11:24] A Kindle-t ahhoz az amazonos felhasználóhoz kötik, aki megvásárolta. Mivel én ajándékba kaptam, át kell írni az regisztrációt. Ehhez előbb csatlakozni kellett a wifihez, amit amúgy saját magától is felajánlott az olvasó. Csak a hálózatot kellett kiválasztani, a jelszót beírni és már csatlakozott is.

[11:33] Vissza a regisztrációhoz. Kell hozzá egy amazonos account, beírtam az emailemet és jelszót és már regisztált is.

[11:40] Még néhány közeli kép.

[11:44] Most következik a lényeg, könyvet töltök rá. Mivel készültem erre a percre, jó előre átalakítottam néhány meglévő txt és rtf filet Kindle-kompatibilisra, vagyis egyszerűen áthúztam a számítógépre kötött olvasóra a Mobipocket fájlokat. Nyolc másodperc alatt másolt át 14 könyvet.

[12:11] Szupergyors. Én ilyet még nem láttam, pedig teszteltem már jónéhány olvasót. A kijelzője gyönyörűszép, kontrasztos, tényleg olyan, mintha egy könyvet fognék a kezembe.

[12:24] Note to self: Át kell írni a fájlneveket, hogy könnyebben kereshető legyen a könyv. Ez így 10-20 könyvnél még nem probléma, több száznál azonban nem árt, ha könnyen megtalálom, amit olvasni szeretnék.

[12:39] Nézzük, hogyan tudok könyvet vásárolni az Amazonról. Kiválasztottam a menüből az Amazon Kindle Store-t, wifin felcsatlakozott (jaigen, én a wifis modellt választottam, nem a 3G-set) és már böngészhettem is. Beírtam a keresőbe az író nevét, a megjelenő listából kiválasztottam a keresett könyvet. Kérhetek néhány oldalt, mielőtt megvenném, ezt elküldi az Amazon az olvasóra. Úgy döntöttem, kell a könyv, megnyomtam a buy gombot, jóváhagytam a hitelkártyámat és megvettem a könyvet. Amikor vissztértem a főmenühöz, egy kis ikon jelzi, hogy új könyv van a listában.

[12:44] Szótárral érkezett az olvasó. Az Oxford Dictionary of English és a The New Oxford American Dictionary van benne.

[12:48] Ja, még egy fontos dolog. Amerikai hálózati csatlakozó adtak. Azért gondolhattak volna arra, hogy az Európába érkező olvasókhoz európai hálózati csatlakozót adjanak. Usb-vel a géphez csatlakoztatva azért lehet tölteni.

[13:01] Böngészőteszt. Nem volt könnyű megtalálni a netezés opciót, a search menüponton belül kellett keresni. Előként a gmailt néztem meg, elég lassan töltötte be a leveleimet. Következett az Bigyóblog címlapja, de alig megbirkózni a képekkel. Lassú és nehézkes rajta netezni. Eddig is sejtettem, most már biztos vagyok benne, hogy nem erre fogom használni a Kindle-t.

[13:18] PDF-olvasás. A teszthez normál A4-esre alakított pdf-et tettem az olvasóra. Nagyítás nélkül nagyon apró betűkkel jelenik meg, éppenhogy olvasható a szöveg. Itt tapasztaltuk az első lefagyást és újraindulást is, akkor történt, amikor kerestük, hogyan lehet kinagyítani és képernyőre igazítani a pdf-et. Ez nem sikerült megtalálni egyelőre, de még rajta vagyok az ügyön :)

[13:22] Megvan a megoldás a pdf-problémára: be kell küldeni a fájlt az Amazonnak, és ők átkonvertálják.

[13:51] Szöveget jelöltem ki, és megjegyzéseket fűztem a kiemelt részhez.

[14:00] Egyelőre ennyi. Most eltűnök egy kis időre, videót készítünk az olvasóról.

[14:34] A videó forgatása közben az istennek sem sikerült felmenni a netre.


350 komment

Címkék: teszt amazon ebook kipróbáltuk amazon kindle


süti beállítások módosítása