Bigyóblog

2011.03.08. 10:29

Megnéztük az új Macbook Pro-t

Syntax Error

Kipróbálhattam az új Macbook Pro-t, az idei szériából a kisebbik 13"-ast kaptuk kölcsön tesztelésre. Bevallom, elsőre nem találtam a különbséget a sajátomhoz képest, ami a tavalyi 13"-asok közül az erősebbik darab. Ugyanolyan külső, ugyanolyan kijelző, ugyanakkora felbontás, ugyanaz az operációs rendszer.

Persze a leírásból tudni lehetett, hogy az ideibe sokkal erősebb processzor és gyorsabb ram jutott (ezen kívül még a HDD lett kicsit nagyobb), de eleinte ez nem igazán éreztette a hatását. Gyorsan indulnak rajta a dolgok, minden pattan, de a tavalyi gép is elég gyors volt, nem tűnt olyan nagynak a különbség. Akkor fogtam gyanút amikor a photoshop is kb egy másodperc alatt felállt, igaz ezt nem tudtam összehasonlítani mert a saját gépemen nincs.

Úgyhogy csináltam egy gyors mérést is, Cinebench 11.5-el, az volt kéznél mindkét gépen. Ez főleg grafikai teszt, 3D renderelésből és opengl animációból áll. Az eredmények nagyon meggyőző különbséget mutattak az új gép javára: CPU eredmény 1.45 és 2.6, OpenGL eredmény 5.62 fps illetve 10.88 fps. Ez nagyjából 80-100% gyorsulást jelent, és valóban, az opengl teszt animációja sokkal darabosabb volt az én gépemen, a 3D rajzolást is láthatóan gyorsabban csinálta az új. Ez persze a mindennapi használatban nem jelent ekkora gyorsulást, kevés az ilyen számításigényes feladat, de azért a munkám során akad néha olyan ahol ki lehetne használni. Összességében, saját pénzből nem cserélném le a tavalyit, mert elég drága (bár a mostani jobb vétel hiszen kb ugyanannyiért adják), de ha kapnék egy újat, annak nagyon tudnék örülni.

(a Macbook Pro-t a stylebolt.com adta kölcsön, köszönjük)

 


1 komment

Címkék: apple teszt macbook kipróbáltuk


süti beállítások módosítása