Bigyóblog

2007.08.30. 10:09

K5, a közösségi lejátszó

Bigyó Felügyelő


Nem egy új készüléket teszteltünk, de hamarosan eláruljuk, miért is írunk mégis a Samsung K5-ös mp3 lejátszójáról. Magáról a kütyüről csak néhány szót: azon túl, lejátszik zenét, egy apró, kicsúsztatható hangfalat is tettek bele. Ez a hangfal azonban meghazudtolja méreteit és egy átlagos szobában remekül szól. Ami a lényeg: kirándulásokon, rosszul felszerelt bulikban, erdőben, természetben például nagyon jól használható. Vagy csak úgy, amikor fel akarunk vágni vele.


Még mielőtt a konkrét tesztre rátérnék, meg kell jegyezni, hogy a legjobb mp3-lejátszóhoz kapható füllhalgatót adják hozzá. A fül belsejébe vezeti a hangot, így mi nagyon jól halljuk, a környezet pedig sokkal kevésbé, mint egy hagyományos fülhallgatónál. A maximális hangerőig például nem mertem elmenni. A kialakítása olyan, hogy sokkal jobban kiszűri a külső zajokat - metróban is teszteltem, elégetett vagyok.


Hogy a lényegre térjek, a készüléket több generációval kipróbáltattuk. Elsőként jöjjenek az én tapasztalataim. Több hétig nálam volt a készülék, így alaposan kiismertem. Elsőre egyáltalán nem jött be. Az iPodomhoz képest nagy volt, vastag és ormótlan, ráadásul nem fért bele a zsebembe. A füllhallgatót persze már ekkor kiszúrtam (terveztem is, hogy azt nem adom vissza). Ami tetszett - és ez az előzőleg tesztelt Samsung lejátszónál is így volt - hogy a laptophoz kapcsolva azonnal rá tudtam húzni a zenét, nem kellett semmilyen segédprogramot használni hozzá.

Teljesen jó a hangzása és az iPodos tekerőkére hasonlító érintőgombokkal egyszerű a kezelése is. A hangfal kicsúsztatásával a kijelzőn 90 fokkal elfordulnak a feliratok. Egyébként a szokásos funkciókat ismeri: shuffle, tekerés, ismétlés, albumok lejátszása. Nagyon jó az ébresztőóra funkciója, mellyel minden reggel más számra keltem.

Másik két tesztelőnk az ötvenes korosztályhoz tartozik és még soha nem használt mp3-lejátszót. Az eredmény? Egymás kezéből kapkodták ki a kütyüt, mindent ki akartak próbálni rajta. Bár nem gyakorlott kütyühasználók, egyből megtanulták az érintőgombok kezelését. A hangfalra rácsodálkoztak és egész estén át azon hallgattuk a zenét. Egészen addig, míg ki nem próbálták a füllhallgatókat. Azután hosszú percekig csak bólogató fejeket láttam.


A végére néhány technikai részlet. A lejátszó már kapható Magyarországon is 1, 2 és 4 gigás változatban. Le tud játszani mp3, wma fájlokat, lehet rajta jpeg kiterjesztésű képeket nézegetni, van benne FM-rádió és ébresztőóra. OLED kijelzője 1,7 colos, a géphez usb-n keresztül csatlakozik, így tudjuk tölteni is. Kritika, a következő generáció legyen egy kicsit vékonyabb.

És a legvégére a meglepetés. Napokon belül jön az utód, ami már filmet is le tud játszani. De pszt, ez még félig titok.

1 komment

Címkék: mp3 samsung k5


süti beállítások módosítása