Bigyóblog

2010.02.09. 11:54

Online élet a Motorolával

Bigyó Felügyelő

Néhány nap különbséggel két andoridos Motorola mobilt is teszteltünk, a Dextet és a Milestone-t. Közös tesztet írunk, egyben össze is hasonlítjuk egymással a két mobilt. Még egyiket sem kapni itthon szolgáltatónál, de a Milestone állítólag hamarosan lesz majd. Az még nem nyilvános, melyik társaságnál. Minkét mobilnak van qwerty billentyűzete is, így annak is kényelmes, aki nem szereti a virutális billentyűzetet. A Dextnek jobb a billentyűzete - kézreáll, kényelmesebb rajta gépelni, a gomboknak van széle. A Milestone-nak viszont jobb az érintőkijelzője, finomabb érintésekre is reagál, nem kell erősebben megnyomni, így nem is nyomunk félre. Ráadásul a Milestone-nál simán működik a multitouch.

 

Kezdjük a Motorola Dext bemutatásával, már csak azért is, mert ezt teszteltük először. A mobil egyértelműen a közösségi szolgáltatások használatára épül. Az első bekapcsolás után nem is enged továbblépni anélkül, hogy regisztrálnánk a motoblur nevű szolgáltatásra.

Bekapcsolva a telefont aztán azonnal a social site-ok ikonjai jelennek meg, ahol kiválaszthatjuk, hogy melyiket használjuk, majd szépen beállítgatjuk. Egyszóval ez a mobil nem arra van, hogy add kölcsön gyorsan, lemerült a kártyám, és szeretnék telefonálni egyet. Beállítható többek között a MySpace, Facebook, Google, LastFM, Twitter, email, Picasa. Beállítottam a Google accountomat, Twittert és a Facebookot, mint a három legtöbbet használtat.

A házikóra nyomtam (home gomb) és vártam. A képernyőn kis buborékokban jelentek meg az alkalmazások, első pillanatban még azzal a szöveggel: hogy nem jött új üzenetem. De fél perc sem kellett, máris jött az első értesítő, méghozzá Facebookról. Pedig azt hittem, a Twitter lesz a nyertes.

Egészen kaotikus volt elsőre a kezdőképernyő: legfelül jelent meg, amit én írtam valamely szolgáltatásba, jobb oldalt a kapott üzenetek. Bal oldalt pedig.. Nos ezt az első néhány percben nem sikerült kideríteni. Később rájöttem, hogy a Twitterre és Facebookra kapott direkt üzeneteket jeleníti meg. Sok értelme nincs, le is vettem a kezdőoldalról, a Gmailt és a böngészőt tettem a helyére.

A következő lépés a telefonszámok megtalálása volt, végülis egy telefonról beszélünk, ugyebár. Nem volt könnyű. A kontaktok közé betette az összes facebookos, google-os, twitteres ismerősömet, de a sim-kártyán lévőket nem. A megoldás egyszerűnek bizonyult, de ehhez igénybe kellett venni a használati utasítást. Ami ha már a kezemben volt, végig is lapoztam, találtam néhány hasznos trükköt, amit majd később részeltezek.

Lemaradni amúgy egy üzenetről sem lehet, a mobillal folyamatosan online vagyunk, a kijelző bal felső sarkában megjelenik egy kis ikon, ha új üzenetet kapunk, legyen az twitt, sms, nem fogadott hívás. Itt egyben meg tudjuk nézni az összeset és akár egyenként, akár külön-külön ki is lehet törölni.

Bosszantó volt, hogy sehogy sem tudtam megtanítani a mobilnak, hogy a budapesti időt mutassa, néha visszaugrott a londoni időre. Valószínűleg ez az alapértelmezett nála - főleg ki- és bekapcsolás után voltak ilyen problémák.

Netezés: gyorsan betölti az oldalakat, könnyű kinagyítani a kívánt részt. Azért nagyon hiányzik a multitouch, ez ugyanis nincs benne. Levelezésben linkre kattintva egy másik oldalban nyitja meg az adott oldalt, a több nyitott oldal kezelése nem nehézkes, nem lassú. Egyszóval egy nagyon jó kis androidos mobil, legfőképpen azoknak, akik folyamatosan online vannak.

Térjünk át a Milestone-ra. Ez valamivel nagyobb, mint a Dext, de súlyra, vastagságra ugyanolyannak tűnt. Bekapcsolás után az első kérdése, hogy be akarok-e lépni Google accountomba. Persze igent mondok. El is kéri a nevet/jelszót, de itt meg is akad a folyamat. Belépés közben ugyanis rájön, hogy baj van a nettel, még nem állítottuk be. Így előről kezdünk mindent, beállítom az internetet és hozzáadom a Google accountot, aztán meg a többit (Facebook, Twitter). Illetve beállítanám, de nem olyan egyszerű, mint a Dextnél volt.

A Dextnél ugyanis minden alkalmazás megvolt, amire a teszt négy napja alatt szükségem volt, így nem kellett a letölteni. A Milestone-nál mindent nekem kell beállítani, így a teszt tizedik percében már a Marketplace-en kutakodtam. A Twittdroid mellett döntöttem, ez kapta a legjobb értékelést a userektől.

Vannak azonban gyerekbetegségei a mobilnak, a lehető legváratlanabb helyzetekben kikapcsol. Annyira le tudott fagyni, hogy ki kellett venni az aksit, hogy megint be tudjuk kapcsolni. Egyik nap pedig egyik pillanatról a másikra lemerült a félig töltött elem.

A Milestone-t netezésre találták ki, az oldalak nagyon gyorsan jelennek meg, könnyű görgetni, keresni. A multitouch is megfelelően működik, a virtuális billentyűzete könnyen használható, egyszer sem nyomtam félre. Több alkalmazást egyszerre futtatva nem lassult a mobil, gond nélkül futott egymás mellett a Twitter, a Facebook és közben a mailjeimet is ellenőrizni tudtam.

Összegezve, mindkét mobil azoknak való, akik nem csak telefonálni akarnak, hanem gyakran ellenőrzik mailjeiket, folyamatos netkapcsolatot akarnak. Erre tökéletesek. Ennek azonban a hátránya is megvan, töltő nélkül nem szabad kilépni a lakásból. A folyamatos online jelenlét ugyanis nagyon gyorsan lemeríti az akkumulátorokat.

Mindkét telefont a Motoker Kft.-től kaptuk tesztelésre.


12 komment

Címkék: teszt motorola android kipróbáltuk


süti beállítások módosítása