Bigyóblog

2007.09.12. 09:32

Mini Ghetto Blaster - Teszteltük az S5-öst

Bigyó Felügyelő


Nemrég írtam a Samsung közöségi lejátszójáról, a K5-ről. Egy hete mutatták be a berlini IFA kiállításon utódát, az S5-öt, mely annyival több elődjénél, hogy videót is lejátszik. Ekluzív tesztünk következik.


Az S5 vékonyabb és elegánsabb, mint elődje, a K5-ös. Annak jó tulajdonságait megtartotta, és még rá is dobott egy lapáttal. Ez már videót is le tud játszani és javítottak a már amúgy is jó hangzásán. A kicsúsztatható hangfalak pedig még mindig jól szólnak.

A lejátszó menüjét egyedivé alakíthatjuk, három féle menüdizájnból és három féle betűtípusból állíthatjuk be a kedvünkre valót. Érintőgombjai a legfinomabb érintésre is reagálnak, használata igen egyszerű.


Tökéletesen szól. Equalizere teljesen profi, választhatunk a megadottak közül (például rock, klasszkus, hangverseny), de magunk beállíthatjuk a mély és magas hangokat. A legkényesebb ízlésűek is elégedettek lehetnek.

A hangmaximalizálás funkcióval a hangerőt szabályozhatjuk, hogy teljesen feltekerve a hangerőt, legfeljebb milyen erősen szóljon a zene. Megelőzendő a halláskárosodást. Van sleep funkciója, vagyis megmondhatjuk, hogy hány perc múlva kapcsoljon ki.


Videólejátszásnál a képernyő automatikusan elfordul 90 fokkal, így 16:9-es képaránnyal nézhetük a filmeket. A képe nem okozott csalódást, nagyon éles és nagyon szépek a színek. A hosszú videókban is könnyű előre-hátra tekerni. Nyomva kell tartani az érintőgombokat és a kijelző alján mutatja, hogy éppen hányadik percnél járunk. A videókat egymás után játsza le, ha vége az egyiknek, azonnal kezdődik a következő.

MPEG4 formátumú fájlokat játszik le. Két rövid animációs film volt rajta, de mi más filmekkel is ki akartam próbálni. Ehhez azonban először svi formátumra kellett konvertálni a meglévő fájlt. A Samsung Media Studióval próbálkoztam, de a "válassza ki a médialejátszót" menüpontnál elakadtam, az S5 ugyanis nem szerepelt a lehetőségek között. Megpróbáltam ugyan az összes felajánlott módon konvertálni, de a lejátszó nem tudott mit kezdeni a fájlokkal. Ezt tehát nem sikerült kipróbálni, de a végleges változatban valószínűleg ez a funkció is működni fog.


Szöveges fájlokat (.txt kiterjesztésűeket) is kezel. Egy viccet találtam a lejátszóban, amikor kipróbáltam. Nem írom le, mi volt az, nagyon fárasztó. Van benne Bluetooth, így megszabadulhatunk a felesleges drótoktól. Diktafon is egyben, a felvétel terjedelmének csak a tárhely szab határt. A fájlokat persze akár azonnal meg is lehet hallgatni.

És persze az FM-rádió, amiről fel is lehet venni számokat. Be lehet állítani a felvétel minőségét, 128, 160 és 192 kbps-os minőségben rögzíthetjük a műsort. A másik nagyon jó funkció, az ébresztőóra, rádiót is beállíthatunk ébresztésnek. Az ébresztőóra kipróbálásánál némi izgalmakat éltem át. Beállítottam ahogy kell az ébresztést, hangnak kiválasztottam a kettes ébresztőhangot. Soha nem tudtam meg, mit tud, mert amikor elérkezett az ébresztés időpontja, a lejátszó csipogott egyet és lefagyott (a képernyőjére hosszú szöveget írt ki, amiből annyit értettem, hogy failed). Ezek után semmire nem reagált, kikapcsolni sem lehetett. A reset gombbal minden szerencsére helyreállt.


Amit azonban egyáltalán nem értek, hogy miért nem tartották meg az előző szériához járó fülhallgatót. Az egyenesen a fejembe vezette a hangot és a külső zajt is remekül kiszűrte. A mostani ahhoz képest csalódás.

Néhány technikai adatot hagytam a végére. Akkumulátora 24 órányi zenelejátszást tesz lehetővé, ha a hangfalakat is használjuk, akkor ez lecsökken 5,5 órára. Hangszórója 1,5 wattos. Fekete és fehér színben kapható majd, 2, 4 és 8 GB-os változatban. Az ára valószínűleg 39 990, 47 990 és 57 990 forint lesz.

A legvégére maradt a képgaléria.

6 komment

Címkék: mp3 teszt samsung kipróbáltuk s5


süti beállítások módosítása