Bigyóblog

2008.09.25. 09:48

Masszív útitárs - Teszteltük a Sony Ericsson C702-t

Bigyó Felügyelő

A Sony Ericsson C702 Cyber-shot egy igazán kemény telefon, külsőleg és belsőleg egyaránt. Kézbe véve igazán masszívnak tűnik, nem is a legkönnyebb telefonok közé tartozik. A beharangozó poszt kommentjeiben komoly tesztet kértetek, hogy mennyire ütésálló. Nos, a leírás szerint csak csepp és porálló a telefon, úgyhogy nem dobtam le a harmadikról. De attól nem félnék, hogy összetörik, ha kiesne a zsebemből. 

 

 
Az akkumulátor a készülékhez van csavarva, csak pénzérmével lehet kiszabadítani. Billentyűi kicsik, de könnyen használhatók - legalábbis annak, akinek kicsi az ujja. Ami azonban zavaró volt, hogy a hívást fogadó gomb igen kicsire sikerült. Egy hajnali telefonnál nem találtam el elsőre.
 
Kijelzője nagy és nagyon szépen jeleníti meg a színeket. Menüje igen látványos, nekem nagyon tetszett. Persze ki is lehet kapcsolni, ha valakinek nem jön be. Lehet animált, de lehet egyszerű görgős menüt is választani. Én maradtam az animáltnál. Sim-kártya adatait azonnal át akarja másolni, ezt persze nem engedtem, így nem is találtam a telefonszámaimat.
 
Neve arra enged következtetni, hogy a fényképező funkciójára nagy gondot fordítottak. 3,2 megapixeles kamerát tettek bele, autofókuszos, van vakuja és időzítője, még sorozatlövésre is képes. Nagyon könnyű fényképeket készíteni automata módban, de néhány alapdolgot be is lehet állítani rajta. A lencsét egy masszív fedőlap védi, amit csak el kell húzni és már fényképezhetünk is.
 
Persze a most kapható mobilokból nem maradhatnak ki a különböző multimédiás alkalmazások, egy Sony Ericsson mobiltól a zenelejátszásnál kifejezetten sokat várunk. Nem is csalódtam, bár a fülhallgatója nem jött be annyira. Van tehát benne mp3-lejátszó, filmlejátszó és FM-rádió (trackid-val, de nem lehet felvenni az adást).
 
A másik fő funkciója a beépített GPS, a beharangozó poszt kommentelőit is ez érdekelte a legjobban. Először is, hogy a kérdésekre válaszoljak, Garmin Mobile XT, Tomtom nem telepíthető re, mert az Java-n nem megy. De olyan GPS-szoftver telepíthető rá, ami Java-n megy. Ha valaki nem akarja használni az eredetit. GPS-t biciklizés közben próbáltam ki, folyamatosan követett, jól használható navigálásra. Van futássegítő program is benne, bevallom azt nem próbáltam ki.
 
A C702 GPRS, EDGE, UMTS és HSDPA kommunikációra is képes. Beépített böngészője semmi különös, megnyílik, oldalra lép, görgethető - egyszóval tudja, amit tudnia kell. Problémát okozott azonban, hogy néha nagyon lassan kapcsolódott, többször le is fagyott a telefon netezés közben.
 
Akkumulátora meglepően sokáig bírta, ennél sokkal rövidebb idő alatt le szoktak merülni a telefonok, főleg netezés közben. Hivatalosan 540 perc beszélgetési időt bír és 300 óra készenléti állapotban.
 
Néhány adatot a végére hagytam: a telefon mérete 106x48x15,5 mm, tömege 105 gramm, kijelzője 2,2 inches, felbontása 240x320-as. Belső memóriája 160 MB, de bővíthető a memória.
 
Július eleje óta kapható, a márkabolti ár: 69 990 forint.
 

 


15 komment

Címkék: mobil teszt sony ericsson kipróbáltuk


süti beállítások módosítása