Bigyóblog

2008.09.09. 11:11

Sört főzök

Bigyó Felügyelő

Sört készíteni nem egyszerű - fogalmazhatunk úgy is, hogy macerás. Még akkor is, ha instant sörről van szó. A Bigyóshoptól kaptam kölcsön egy sörkészítő gépet, mellyel saját magunk készíthetünk sört, hogy aztán elkápráztassuk vele vendégeinket. Négy sörfajtából választhattam: pils, lager, barna vagy ale. A pils lett a nyertes.

 

Már a dobozt kibontva megrettentem, annyi alkatrésze volt a hordónak. Először is fertőtleníteni kellett a hordót, mert az erjedés ugye biológai folyamat és mindennek tökéletesen tisztának kell lennie. A fertőtlenítés után beleönttem egy kis vizet, majd hozzáadtam a sörport. Ezek után hermetikusan el kell zárni a hordóba és 3-5 napig hagyni.

Ekkor kellett megkóstolnom először a készülő sört, amitől bizony kicsit fáztam. De meglepő volt az eredmény, egészen söríze volt a csapból kifolyó lének, igaz egyáltalán nem volt szénsavas. Most ott tartok, hogy betettem a hűtőbe a hordót, hogy ott folytatódjon az erjedés még néhány napig.

Ha minden jól megy, szombaton lesz kész a sör. Akkor majd néhány bátor tesztelővel megkóstoljuk és értékeljük. Ja, vakteszt lesz.


10 komment

Címkék: teszt kipróbáltuk bigyoshop


süti beállítások módosítása