Bigyóblog

2010.04.06. 15:35

Kipróbáltam az iPadot

Bigyó Felügyelő

darthwalk: Micimackót olvas

A kezembe került az iPad, rövid ideig kipróbálhattam, Előrebocsátom, nem tudtam hosszú órákig játszogatni vele, hogy mindenre kiterjedő tesztet írjak, így csak első benyomásaimat írom le.

 

A legelső, ami eszembe jutott, hogy mennyire vékony. Kézbe véve, nagyon könnyűnek tűnik, egy kis idő után a kezemben tartva azonban nagyon nehéznek. De erről kicsit később. Hiába tudtam a méreteit, ennél vastagabbnak képzeltem el. Elsőként a böngészőt próbáltam ki: gyorsan betölt és az iPhone-nal ellentétben itt nem kell zoomolni, hogy elolvassak egy hírt. Remekül megy a nagyítás például ha egy képet akarok közelebbről megnézni. A következő alkalmazás a könyolvasó volt. Persze nagyon látványos, ahogy lapoz, tényleg szépek az effektek. Gyorsan lapoz, gyorsabban, mint az eddig próbált ebook-readerek. De ennyiben ki is fújt, ugyanis könyvolvasásra alkalmatlan. Az LCD kijelző miatt már hat perc után kifolyik a szemem, és hiába vettem le a fényerőt szinte a minimumra, egy egész regényt ezen nem fogok tudni elolvasni. Persze nem erre van a készülék, de leszögezhetjük, az ebook-olvasóknak van esélyük, az iPadtől nem kell félniük.

A videó következett. Az 1024x768-as kijelzőnek nagyon szép a képe, egy rövid rajzfilm volt a gépen, azt meg is néztem. Simán végignéznék egy egész esés filmet rajta, ha nem kellene kézben tartanom az iPadot közben. A lábamra fektetve a nyakam fájdult meg, a térdemet stevejobsosan átlendítve a térdem fájdult meg. A combomra téve a gépet, a tetejét pedig az asztalra támasztva volt a jó pozíció, de kell az a kiegészítő tartó. Esetleg párnát is tehetek alá vagy egy babtáblát, hogy ne kelljen fölé hajolni.

darthwalk: Index fekvő

Gépelés: nagyon könnyű rajta gépelni, tíz ujjal is, vakon. Ezzel nincs gond, ha megtaláljuk a megfelelő pozíciót. Alig ütöttem mellé, és azt is csak az elején, néhány perc alatt belejöttem. Azt nem tudom, hogy hosszabb szöveget, például ezt a posztot mennyire kényelmes begépelni, de a billentyűzetét az erősségei mellé sorolom.

Google Maps. Na ez volt az az alkalmazás, ahol egy igen hangos aztamindenit hagyta el a számat. Gyönyörű, nagyon gyors, nagyon használható. Mintha csak erre találták volna ki a térképet. A Street View pedig egyenesen levett a lábamról, mintha New Yorkban mászkáltam volna. Azt hiszem, ha csak ezt az egy alkalmazást mutatták volna meg, és nem tudnék mást a gépről, azonnal akarnám.

Szintén nagyon kényelmes a Google Readert használni és végigfutni a friss híreken. Ezt az élményemet meg is osztottam a Twitteren és itt elő is jött az iPad nagy hibája. Ki kellett lépnem a readerből, hogy be tudjam ezt twitelni. Oké, csak egy mozdulat - mondanák mások - de akkor is. Kipróbáltam néhány játékot is. A koklúzió: konzolnak nagy, az egyik kezemmel tartani kell, a másikkal irányítani. Vagy megtámasztani valahol az iPadot és úgy játszani. De maga a játékélmény jó. Igazán kíváncsi vagyok, milyenek lesznek azok a játékok, melyeket kifejezetten az iPadre terveztek.

És persze a flash hiánya. Igen, hiányzik. Senki nem tudja bemagyarázni, hogy nem kell egy mai gépnek flasht lejátszani. Túl sok oldalon van még flash ahhoz, hogy teljesen ignoráljuk ezt.

A nagy kérdés, kinek való az iPad és használnám-e, megvenném-e? Sokszor jönnek azzal, hogy anyukáknak és apukáknak jó, mert ők úgysem tudják kezelni a rettenetesen bonyolult PC-t. Hát nekem sokkal jobb véleményem van a szüleimről, egyrészt maguktól is rájönnek, hogyan kell használni az annyira bonyolult alkalmazásokat, mint egy böngésző, másrészt a bonyolultabbakat, mint például a reader, egyszer kell csak megmutatni és használják a továbbiakban. Amikor anyám a gép előtt ül és dolgozik, a böngészőben folyamatosan nyitva van a Facebook, és a Skype, hogy a barátaival cseteljen. Ezt az iPaden nem tudná megcsinálni. Apám nem csetel és nem is nézi a Facebookot, de ő meg nagyon szeret online videókat nézni és ez a flash hiánya miatt ütközne nehézségekbe.

Használnám-e? Persze. Simán el tudok képzelni olyan helyzeteket, amikor ez a legkényelmesebb. Otthon, a kanapén fekve, a tévé előtt. Az erkélyen a napernyő alatt koktéllal a kezemben. Hogy gyorsan megnézzem a mailjeimet, a legfrissebb híreket, vagy a Twittert. De ezt igazából az iPhone-on is meg tudom nézni. Megvenném-e? Nem. Egyelőre túl drágának tartom ahhoz képest, amire használnám és fájóak a hiányosságai. Mindenesetre kíváncsian várom a következő generációt.

Köszönöm Csabának és az XMS-nek, rajtuk keresztül került a kezembe az iPad.


71 komment

Címkék: apple ipad


süti beállítások módosítása