Bigyóblog

2010.06.11. 11:16

Tesco-tévé beépített dvd-lejátszóval

Bigyó Felügyelő

Tesco sajátmárkás tévét teszteltem. Tesco gazdaságosat. Technika márkájút. És nagyon tetszett. Lássuk a részleteket.

Egy 47 centis HD Ready LCD tévéről van szó. A méreteiből adódóan nem a nappaliba való tévéről beszélünk, hanem egy kisebb, szobába, konyhába, erkélyre való kisebb készülékről. A hordozhatóság volt az egyik legmegkapóbb tulajdonsága a tévének. Mivel vékony, pici és nagyon könnyű, fél kézzel emelgettem és vittem a lakásba mindenhová, ahol éppen tévézni támadt kedvem. Esténként simán kivinném az erkélyre, meccset nézni a focivébé alatt. Vagy dvd-zni.

Tévékábel ugyanis nincs minden szobában, de a készülékben van beépített dvd-olvasó, usb-port, hdmi-csatlakozó. Teljes értékű dvd-lejátszóról beszélünk, bármilyen dvd-t lejátszik, a legtöbb DivX-fájllal megbírkózik, feliratokat kezel. A lemezeket oldalt kell belecsúsztatni. Az usb-porthoz hozzácsatlakoztathatunk külső vinyókat, pendrive-okat. A fél terás merevlemezt nem ismerte fel, gondolom túl nagy volt neki, de a nyolc gigás pendrive-omról gond nélkül lejátszotta a filmeket, sorozatokat, zenéket. Van hdmi-portja is, én a laptopommal kapcsoltam össze ezen keresztül, külső monitorként használva a tévét. A nagy felbonású hd-filmeket így érdemes nézni, mert a készülék médialejátszó része nem ismerte fel az mkv formátumot.

De térjünk vissza a tévé részéhez, mégiscsak televízióról van szó. A bekapcsolás után beállíthatjuk a menü nyelvét, majd az első lépések egyikeként megkeresi az összes fogható csatornát. Ezeket utána sorba rendezhetjük és el is nevezhetjük. Ezek persze nem nagy dolgok, hiszen a jobb tévék már mind tudják ezeket a funkciókat. Menürendszerében teljesen testre szabhatjuk, digitális tévéadásnál egy egész hétre előre beprogramozhatjuk, hogy miket akarunk nézni. Van benne automata ki- és bekapcsoló funkció, teletext (bár ezt nem tudom, ki használja még).

És ami a legfontosabb egy tévénél: szépek a színek, éles a kép. A képernyő felbontása 1366x768, így nem Full HD tévéről van szó, csak HD-Ready. Átmérője 47 centi, kontrasztaránya 1000:1-hez. Ezek után persze kiváncsi voltam, hogy mennyibe kerül. Azt sejtettem, hogy olcsóbb lesz, mint a 82 centis LCD tévék, de a médialejátszó miatt azt gondoltam, drága lesz. Az árazás azonban teljesen korrekt lett, 52 ezer forintért adják.


67 komment

Címkék: teszt tv kipróbáltuk


süti beállítások módosítása